Accessible business, Successful business!

Implementing business accessibility is a challenging process, However, is required by law, The law specifies what is required
Execute just about any topic and even set a schedule.

It is important to emphasize that accessibility is not just about the structure. Accessibility is required in every customer-business interaction, Service accessibility.

כדי להפוך עסק לנגיש, יש להנגיש את המבנים, להדריך את העובדים כיצד לתת שירות נגיש ומותאם לכל לקוח ובהתאם למוגבלותו, להנגיש את המוקד הטלפוני לאנשים חרשים, כבדי שמיעה ומתקשים בדיבור, להנגיש את אתר האינטרנט בעיקר לאנשים עם מוגבלות בראייה ובידיים, לייצר ערוצי תקשורת חלופיים ונגישים מול הלקוח, כגון מייל, פקס ו-SMS, לייצר information בפורמטים נגישים, להעסיק עובדים עם מוגבלות, לוודא שהפרסום נגיש ולהנגיש את האירועים והכנסים אותם מארגנים.

התפיסה העסקית טוענת: כפי שמטרתנו לוודא ש-100% מהמבנים והמוצרים והשירותים נגישים ונוחים לשימוש ל-100% מלקוחותינו, כשבין אלה גם אנשים עם מוגבלות. למשל, אם אתרי האינטרנט והמוקד הטלפוני והעובדים הם רק בשפה העברית, הארגון מפסיד את דוברי השפות הנוספות.

הצורך להטמיע נגישות בעסק הכרחית בכמה רבדים: עסקית, חברתית, תדמיתית, וחוקית.

מבחינה עסקית, מדובר בקהל לקוחות גדול – כ־20% מהאוכלוסייה אולם מספר הלקוחות הינו כפול ומכופל, מאחר לעסקים רבים האדם עם המוגבלות מגיע עם בני משפחה וחברים. כך שההכנסה מוכפלת רק בגין העדפת מקום נגיש על פני האופציה שאינה נגישה. ולכן ניתן לומר בוודאות שעסק נגיש יגדיל את היקף הלקוחות ואף את הרווחיות, ומומלץ להתייחס לתקציב הנדרש כאל השקעה ולא הוצאה.

מבחינה חברתית-תאגידית, לא ייתכן שעסק שמייחס חשיבות לנושאים חברתיים, יתעלם מקהל מטרה כה גדול ומיוחד של אנשים עם מוגבלות וקשישים ויעמיד עצמו בחשיפה לביקורת חברתית.

מבחינה חוקית והימנעות מסיכונים, כל ארגון שפועל לפי חוק נדרש להיערך ולפעול להנגשה.

חשוב לבצע את תהליך הטמעת הנגישות בצורה יעילה, מקצועית וחסכונית.

חובה שהיא זכות, זכות שהיא חובה- Accessible business, עסק מצליח/ אריאנה דוקרקר בקר, מורשת נגישות

Implementing business accessibility is a challenging process, However, is required by law, החוק מפרט מה נדרש לבצע בדיוק בכל נושא ואף מציב לוח זמנים.

It is important to emphasize that accessibility is not just about the structure. Accessibility is required in every customer-business interaction, Service accessibility.

כדי להפוך עסק לנגיש, יש להנגיש את המבנים, להדריך את העובדים כיצד לתת שירות נגיש ומותאם לכל לקוח ובהתאם למוגבלותו, להנגיש את המוקד הטלפוני לאנשים חרשים, כבדי שמיעה ומתקשים בדיבור, להנגיש את אתר האינטרנט בעיקר לאנשים עם מוגבלות בראייה ובידיים, לייצר ערוצי תקשורת חלופיים ונגישים מול הלקוח, כגון מייל, פקס ו-SMS, לייצר information בפורמטים נגישים, להעסיק עובדים עם מוגבלות, לוודא שהפרסום נגיש ולהנגיש את האירועים והכנסים אותם מארגנים.

התפיסה העסקית טוענת: כפי שמטרתנו לוודא ש-100% מהמבנים והמוצרים והשירותים נגישים ונוחים לשימוש ל-100% מלקוחותינו, כשבין אלה גם אנשים עם מוגבלות. למשל, אם אתרי האינטרנט והמוקד הטלפוני והעובדים הם רק בשפה העברית, הארגון מפסיד את דוברי השפות הנוספות.

הצורך להטמיע נגישות בעסק הכרחית בכמה רבדים: עסקית, חברתית, תדמיתית, וחוקית.

מבחינה עסקית, מדובר בקהל לקוחות גדול – כ־20% מהאוכלוסייה אולם מספר הלקוחות הינו כפול ומכופל, מאחר לעסקים רבים האדם עם המוגבלות מגיע עם בני משפחה וחברים. כך שההכנסה מוכפלת רק בגין העדפת מקום נגיש על פני האופציה שאינה נגישה. ולכן ניתן לומר בוודאות שעסק נגיש יגדיל את היקף הלקוחות ואף את הרווחיות, ומומלץ להתייחס לתקציב הנדרש כאל השקעה ולא הוצאה.

מבחינה חברתית-תאגידית, לא ייתכן שעסק שמייחס חשיבות לנושאים חברתיים, יתעלם מקהל מטרה כה גדול ומיוחד של אנשים עם מוגבלות וקשישים ויעמיד עצמו בחשיפה לביקורת חברתית.

מבחינה חוקית והימנעות מסיכונים, כל ארגון שפועל לפי חוק נדרש להיערך ולפעול להנגשה.

חשוב לבצע את תהליך הטמעת הנגישות בצורה יעילה, מקצועית וחסכונית.

כותבת המאמר: אריאנה דוקרקר בקר, מורשת נגישות,

;בשביל הנגישות”; ; ליווי וייעוץ לעסקים, ארגונים ורשויות

Share on facebook

Talk to us, We can advise on changes and adjustments,
Recommend what products are best for you
And help avoid mistakes.

Leave a phone number and we'll get back to you

Skip to content preloader