الأعمال التي يمكن الوصول إليها, عمل ناجح!

يعتبر استيعاب إمكانية الوصول في الأعمال التجارية عملية صعبة, لكنه ملزم بالقانون, يحدد القانون ما هو مطلوب
قم بالأداء بالضبط في أي موضوع وحتى حدد جدولًا زمنيًا.

من المهم التأكيد على أن إمكانية الوصول لا تتعلق فقط بالهيكل. إمكانية الوصول مطلوبة في كل تفاعل بين العملاء والعمل, سهولة الوصول إلى الخدمة.

כדי להפוך עסק לנגיש, יש להנגיש את המבנים, להדריך את העובדים כיצד לתת שירות נגיש ומותאם לכל לקוח ובהתאם למוגבלותו, להנגיש את המוקד הטלפוני לאנשים חרשים, כבדי שמיעה ומתקשים בדיבור, להנגיש את אתר האינטרנט בעיקר לאנשים עם מוגבלות בראייה ובידיים, לייצר ערוצי תקשורת חלופיים ונגישים מול הלקוח, כגון מייל, פקס ו-SMS, לייצר معلومه בפורמטים נגישים, להעסיק עובדים עם מוגבלות, לוודא שהפרסום נגיש ולהנגיש את האירועים והכנסים אותם מארגנים.

התפיסה העסקית טוענת: כפי שמטרתנו לוודא ש-100% מהמבנים והמוצרים והשירותים נגישים ונוחים לשימוש ל-100% מלקוחותינו, כשבין אלה גם אנשים עם מוגבלות. على سبيل المثال, אם אתרי האינטרנט והמוקד הטלפוני והעובדים הם רק בשפה העברית, הארגון מפסיד את דוברי השפות הנוספות.

הצורך להטמיע נגישות בעסק הכרחית בכמה רבדים: עסקית, חברתית, תדמיתית, וחוקית.

מבחינה עסקית, מדובר בקהל לקוחות גדול – כ־20% מהאוכלוסייה אולם מספר הלקוחות הינו כפול ומכופל, מאחר לעסקים רבים האדם עם המוגבלות מגיע עם בני משפחה וחברים. כך שההכנסה מוכפלת רק בגין העדפת מקום נגיש על פני האופציה שאינה נגישה. ולכן ניתן לומר בוודאות שעסק נגיש יגדיל את היקף הלקוחות ואף את הרווחיות, ומומלץ להתייחס לתקציב הנדרש כאל השקעה ולא הוצאה.

מבחינה חברתית-תאגידית, לא ייתכן שעסק שמייחס חשיבות לנושאים חברתיים, יתעלם מקהל מטרה כה גדול ומיוחד של אנשים עם מוגבלות וקשישים ויעמיד עצמו בחשיפה לביקורת חברתית.

מבחינה חוקית והימנעות מסיכונים, כל ארגון שפועל לפי חוק נדרש להיערך ולפעול להנגשה.

חשוב לבצע את תהליך הטמעת הנגישות בצורה יעילה, מקצועית וחסכונית.

חובה שהיא זכות, זכות שהיא חובה- الأعمال التي يمكن الوصول إليها, עסק מצליח/ אריאנה דוקרקר בקר, מורשת נגישות

يعتبر استيعاب إمكانية الوصول في الأعمال التجارية عملية صعبة, لكنه ملزم بالقانون, החוק מפרט מה נדרש לבצע בדיוק בכל נושא ואף מציב לוח זמנים.

من المهم التأكيد على أن إمكانية الوصول لا تتعلق فقط بالهيكل. إمكانية الوصول مطلوبة في كل تفاعل بين العملاء والعمل, سهولة الوصول إلى الخدمة.

כדי להפוך עסק לנגיש, יש להנגיש את המבנים, להדריך את העובדים כיצד לתת שירות נגיש ומותאם לכל לקוח ובהתאם למוגבלותו, להנגיש את המוקד הטלפוני לאנשים חרשים, כבדי שמיעה ומתקשים בדיבור, להנגיש את אתר האינטרנט בעיקר לאנשים עם מוגבלות בראייה ובידיים, לייצר ערוצי תקשורת חלופיים ונגישים מול הלקוח, כגון מייל, פקס ו-SMS, לייצר معلومه בפורמטים נגישים, להעסיק עובדים עם מוגבלות, לוודא שהפרסום נגיש ולהנגיש את האירועים והכנסים אותם מארגנים.

התפיסה העסקית טוענת: כפי שמטרתנו לוודא ש-100% מהמבנים והמוצרים והשירותים נגישים ונוחים לשימוש ל-100% מלקוחותינו, כשבין אלה גם אנשים עם מוגבלות. على سبيل المثال, אם אתרי האינטרנט והמוקד הטלפוני והעובדים הם רק בשפה העברית, הארגון מפסיד את דוברי השפות הנוספות.

הצורך להטמיע נגישות בעסק הכרחית בכמה רבדים: עסקית, חברתית, תדמיתית, וחוקית.

מבחינה עסקית, מדובר בקהל לקוחות גדול – כ־20% מהאוכלוסייה אולם מספר הלקוחות הינו כפול ומכופל, מאחר לעסקים רבים האדם עם המוגבלות מגיע עם בני משפחה וחברים. כך שההכנסה מוכפלת רק בגין העדפת מקום נגיש על פני האופציה שאינה נגישה. ולכן ניתן לומר בוודאות שעסק נגיש יגדיל את היקף הלקוחות ואף את הרווחיות, ומומלץ להתייחס לתקציב הנדרש כאל השקעה ולא הוצאה.

מבחינה חברתית-תאגידית, לא ייתכן שעסק שמייחס חשיבות לנושאים חברתיים, יתעלם מקהל מטרה כה גדול ומיוחד של אנשים עם מוגבלות וקשישים ויעמיד עצמו בחשיפה לביקורת חברתית.

מבחינה חוקית והימנעות מסיכונים, כל ארגון שפועל לפי חוק נדרש להיערך ולפעול להנגשה.

חשוב לבצע את תהליך הטמעת הנגישות בצורה יעילה, מקצועית וחסכונית.

כותבת המאמר: אריאנה דוקרקר בקר, מורשת נגישות,

;בשביל הנגישות”; ; ליווי וייעוץ לעסקים, ארגונים ורשויות

مشاركه فى موقع التواصل الاجتماعي الفيسبوك

تحدث معنا, يمكننا تقديم المشورة بشأن التغييرات والتعديلات,
يوصي بالمنتجات الأفضل بالنسبة لك
وساعد على تجنب الأخطاء.

اترك رقم هاتف وسنرد عليك

تخطى الى المحتوى محملة مسبقا